‏اعلامیه جبهه آزادی افغانستان در پیوند به سیلاب‌های اخیر در شماری از ولایت های کشور

«بنی آدم اعضای یکدیگر اند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار»
با تاسف که سیلاب های ویرانگر اخیر در چندین ولایت از جمله بغلان، غور، بدخشان، تخار، کندز و فاریاب جان ده‌ها تن از هموطنان عزیز ما از جمله زنان و کودکان را گرفته و خسارات مالی بیشماری بجا گذاشته است.
جبهه، در قدم نخست مراتب تاثر و همدردی عمیق خود را با خانواده های قربانیان این حوادث ابراز میدارد. برای بازماندگان صبر و شکیبایی و برای زخمی ها و آسیب‌دیدگان، بهبودی فوری تمنا دارد.
این حوادث دردناک طبیعی در حالی گریبان‌گیر مردمان فقیر و درماندهٔ ما شده که افغانستان زیر سلطهٔ طالبان شرور، در نبود نظام مشروع و حکومت کارآمد و پاسخگو سخت ترین روز های تاریخ خود را سپری میکند. این گروه جنایتکار، از یکسو توانایی مدیریت این فاجعه ها و رویداد های مشابه آن را ندارند و در قبال مردم هیچ‌نوع احساس مسولیتی نمی‌کنند، از طرف دیگر با اعمال زور و جبر و‌ تبعیض سیستماتیک، کشور را به انزوای کامل بین المللی کشانده، با ایجاد محدودیت‌های دست و پاگیر بر فعالیت نهادهای بین المللی و امدادرسان، کمک‌رسانی فوری به آسیب دیدگان را دشوار کرده است.
جبهه آزادی به این‌وسیله از تمامی اعضا و هواداران خود در داخل و بیرون افغانستان می‌خواهد تا به هر صورتی که برایشان مقدور باشد، به کمک آسیب دیدگان سیلاب های ویرانگر و کم‌سابقهٔ اخیر بشتابند.
جبههٔ آزادی افغانستان، همچنان از دولت‌ها و سازمان‌های امدادرسان بین المللی تقاضا دارد تا با درک رنج و اندوه و شرایط دشوار و بحرانی مردم در مناطق آسیب‌دیده بصورت فوری به کمک و یاری آنان بشتابند.
جبهه آزادی افغانستان، همچنین از تاجران ملی، شخصیت ‌های خَیِر، ثروتمندان و شهروندان خیراندیش در داخل و خارج کشور می‌خواهد تا با تشکیل ستادهای مردمی دست یاری بسوی هموطنان خود دراز کنند.
به مردمان دردمند مان کمک کنیم تا بر این رنج و مصیبت عظیم و طاقت فرسا غالب شوند.
جبهه آزادی افغانستان
به اشتراک بگذارید
نویسنده
نویسنده
مقالات: 87

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *