‏اعلامیۀ جبهۀ آزادی افغانستان درپیوند حمله بر نمازگزاران در هرات

حمله بر نمازگزاران در هرات ادامه نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت است.

با تاسف مطلع شدیم که یکبار دیگر هموطنان ما هنگام ادای نماز در مسجد امام زمان واقع در شهرک اندیشۀ ولسوالی گذرۀ ولایت هرات هدف حملۀ مسلحانۀ تروریستان قرار گرفته که در نتیجه شماری از آنان به شمول چهار زن و یک کودک شهید و زخمی شده اند.
این رویداد به سلسلۀ حملات زنجیره‌ای خونینی اتفاق افتاده که توسط گروه های تروریستی تحت حمایت گروه طالبان به هدف دامن زدن به اختلافات فرقه‌ای علیه شهروندان هزاره، اهل تشیع و دیگر اقوام افغانستان صورت میگیرد.
در حالی که شبکه های تروریستی در گذشته از اشکال پیچیده تری از فعالیت های هراس افگنانه مانند، حملات انتحاری، ماین گذاری و انفجار از راه دور، علیه اهداف نظامی و غیر نظامی استفاده میکردند، اکنون که از حمایت مستقیم تامیناتی و تجهیزاتی امارت طالبانی بهرمند اند، با خیال راحت مردمان ملکی را به رگبار می بندند و پس از کشتار گروهی مردم بیگناه و بی‌دفاع، بدون هیچ دغدغه و نگرانی به مهمان خانه ها و محلات تجمع طالبان بر میگردند و از هیچ نوع پیگرد و بازخواستی هراس ندارند.
جبهۀ آزادی افغانستان؛ این حمله و دیگر حملات هدفمند زنجیره‌ای را جزئی از روند نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت داسته و آنرا جداً محکوم میکند.
جبهه آزادی افغانستان با تاکید بر واقعیت انکار ناپذیر که افغانستان زیر سلطۀ طالبان به لانۀ امن هراس افکنان بین المللی مبدل شده است، از جامعۀ جهانی و بازیگران منطقه‌ای دخیل در منازعۀ جاری در افغانستان میخواهد تا از تداوم سیاست تعامل و باج‌دهی به رژیم تروریستی طالبان در کشور ما دست برداشته و شریک جرایم ضد بشری گروه های تروریستی نشوند.

جبهۀ آزادی افغانستان

به اشتراک بگذارید
نویسنده
نویسنده
مقالات: 87

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *