اعلامیۀ جبهۀ آزادی افغانستان در پیوند با نهضت جهانی هشتم مارچ

امسال از هشتم مارچ، روز بین المللی همبستگی زنان جهان در شرایطی یادبود به عمل می‌آوریم که بانوان افغانستان دشوار ترین روز های تاریخ زندگی خویش را زیر سلطۀ رژیم خودکامه و سفاک طالبان سپری می‌نمایند. این روز یادآورندۀ رستاخیز عظیم و جهانشمول زنان برای از میان برداشتن قوانین، هنجار ها، باور ها و ذهنیت های زن ستیزانه و ایجاد جهانی سرشار از صلح، عدالت و برابری جنسیتی است که زنان افغانستان نیز سراسر تاریخ معاصر کشور را همپای این کارزار فراگیر جهانی برای دستیابی به حقوق حقۀ انسانی شان مبارزه و پیکار کرده اند.
پس از سقوط دولت و غصب قدرت توسط گروه تندرو و هراس افگن طالبان در افغانستان، این گروه با اِعمال محدودیت بر زندگی، کار، آموزش و فعالیت های اجتماعی زنان؛ پروندۀ های جنایت، نقض حقوق بشر، تبعیض گرایی و خشونت‌خویی خویش را ضخیم تر ساخته و عنوان شرمناک و منزجر کنندۀ زن‌ستیز ترین و تندرو ترین رژیم سیاسی-مذهبی جهان معاصر را به خود اختصاص داده اند.
جنبش اعتراضی زنان در داخل کشور و سرتاسر دنیا در دونیم سال گذشته بارز ترین نماد های ایستادگی و مقاومت آگاهانه و شورانگیر جامعۀ افغانستان در برابر سلطۀ جابرانۀ و قرون وسطایی گروه طالبان را به نمایش گذاشته و افکار عامۀ جهان را در پیوند با تعامل دولت ها با رژیم پوشالی و خشونت‌بار امارت طالبانی در افغانستان روز تا روز حساس تر و بیدار تر کرده است.
جبهۀ آزادی افغانستان، همچنانی که در دونیم سال گذشته دوشادوش زنان و دختران افغانستان، به مبارزه و پیکار بی امان در برابر امارت طالبانی کابل ادامه داده است، جنبش اعتراضی زنان و دختران افغانستان را به مثابۀ سیمای مدنی و اجتماعی نهضت آزادیبخش میهنی و بازوان پرتوان مبارزان جان‌برکف جبهۀ آزادی در صحنه های جنگ و پیکار برای رهایی کشور از سلطۀ استبدادی طالبان میبیند و با تمام قدرت تا آزادی کشور و احقاق حقوق حقۀ زنان و مردان سرزمین مان به مبارزه و پیکار ادامه خواهد داد.
جبهۀ آزادی، به این وسیله از حمایت و همصدایی تمامی نهاد های حقوق بشری، سازمان های مدنی، منادیان برابری جنستی و رفع تمامی گونه های تبعیض و مدافعان حقوق زنان در سرتاسر جهان سپاسگزاری میکند و از جامعۀ جهانی تقاضا دارد تا آپارتاید جنیستی در افغانستان زیر سلطۀ طالبان را به رسمیت بشناسند و از هرنوع تعامل و مماشات در راستای به رسمیت شناسی زن ستیز ترین رژیم سیاسی-ایدیولوژیک جهان معاصر در افغانستان خود داری نمایند.
برابری جنسیتی به مثابۀ یک داعیۀ انسانی و ارزشمدار در افغانستان، یک فرایند غیرقابل برگشت است که با تکیه بر شعور و آگاهی نیروی بالنده و پرشور نسل نو، بویژه زنان و دختران آزادۀ سرزمین مان به حرکت در مسیر دشوار آزادی و پایان دادن به سلطۀ غاصبانه و خشونت بار طالبان در افغانستان ادامه خواهد داد.
پاینده باد آزادی و برابری
به اشتراک بگذارید
نویسنده
نویسنده
مقالات: 87

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *