جبههٔ آزادی افغانستان؛ تقبیح حمله تروریستی در مسکو

جبههٔ آزادی افغانستان حمله تروریستی که به کشته و زخمی‌ شدن ‌شمار زیادی از شهروندان جمهوری فدراتیف روسیه در حومهٔ شهر مسکو شده است را شدیداً محکوم کرده و با ملت و دولت روسیه بخصوص خانواده های قربانیان این حمله ابراز همدردی و غم شریکی می کند.

مردم افغانستان که سالها قربانی تروریزم بوده اند، درد و رنج ناشی از حملات تروریستی در هر گوشه ای از جهان را با تمام وجود احساس کرده و خطر گسترش تروریزم در منطقه را بصورت ملموس و محسوس درک میکنند.

با کمال تاسف پس از فروپاشی دولت جمهوری اسلامی افغانستان و برگشت غاصبانه و نامشروع طالبان به قدرت، بارها شاهد حملات تروریستی در کشور های همجوار و همسایه افغانستان بوده ایم که عامل اصلی آن بدون شک تسلط یکی از همین گروه های تروریستی یعنی طالبان بر افغانستان است، گروهی که با داعش، القاعده تحریک اسلامی اوزبیکستان، تحریک طالبان پاکستان و گروه های هم‌سخن آنان در منطقه و جهان دارای نحلهٔ فکری واحد و مشترک اند، با تمدن بشری سر سازگاری ندارند، قوانین و نظم بین المللی را به رسمیت نمی شناسند و در رویای گسترش تفکرات تندروانه و قرون‌وسطایی خود بر کل منطقه و جهان هستند.

جبهه آزادی افغانستان بر این باور است که خطر تروریزم و رشد روز افزون آن نیازمند بازبینی سیاست‌ها و استراتژی‌های منطقه‌‌ای و جهانی در قبال این خطر روبه افزایش در سطح جهان است.

جبههٔ آزادی افغانستان تروریزم را جدی ترین چالش فراراه ثبات و امنیت در جهان کنونی دانسته و مبارزه با آنرا رسالت میهنی و انسانی خویش می داند.

ما معتقدیم که مبارزه با تروریزم زمانی موثر خواهد بود که با توجه به ارزش‌های مشترک و تهدید های مشابه، جهان از برخورد دوگانه و مصلحت آمیز با گروه های تروریستی دست بردارند و با تعریف واحد از تروریزم علیه این پدیده و شبکه های مرتبط به آن اقدام کنند.

جبهه آزادی افغانستان

به اشتراک بگذارید
نویسنده
نویسنده
مقالات: 87

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *