‏روزجهانی آزادی مطبوعات گرامی باد!

سوم می، روز جهانی آزادی مطبوعات در حالی فرا می‌رسد که گروه طالبان، فضای اختناق، سانسور و وحشت را در افغانستان فراگیر ساخته و محدودیت های غیرقابل توجیهی را بر فعالیت رسانه ها و گردش آزاد اطلاعات و معلومات در جامعه اِعمال کرده است.
دسترسی به اطلاعات را به عنوان حق بشری مردم به رسمیت نمی‌شناسند، قوانین ناظر بر این عرصه به حالت تعلیق درآمده، تهدید، زندان، تخویف و اجبار به ترک مسلک خبرنگاران به ویژهٔ بانوان خبرنگار به ترویج گستردهٔ خودسانسوری و اختناق بیشتر انجامیده است.
امارت طالبانی، در دونیم سال گذشته، تمامی دستاورد های ۲۰ سال جمهوریت در عرصهٔ آزادی بیان و فعالیت آزاد رسانه ها را نابود کرده و رسانه های داخلی را به بلندگو های تبليغاتی تروریزم و افراط گرایی بدل کرده است.
این رویکرد همپای طالبانی سازی نظام معارف کشور نگرانی های جدی را نسبت به آیندهٔ کشور و گسترش تندروی و خشونت و سربازگیری گروه های تروریستی از نسل جوان کشور افزایش داده است.
جبههٔ آزادی افغانستان، فرارسیدن روز جهانی آزادی مطبوعات را به تمامی خبرنگاران، دست اندرکاران رسانه ها و سربازان راستین راه دشوار نهادینه سازی آزادی بیان و ارزش های مدنی و شهروندی در کشور ما تبریک و تهنیت می‌گوید و قربانی های بیشمار جامعهٔ خبرنگاری و عرصهٔ اطلاع رسانی افغانستان در  ۲۳ سال گذشته را به دیدهٔ قدر و احترام می‌نگرد.
جبههٔ آزادی، خبرنگاران، رسانه های آزاد و فعالان عرصهٔ آگاهی و روشنگری را هم‌پای مبارزات مسلحانهٔ فرزندان میهن در راه دراز و دشوار آزادی و براندازی امارت طالبانی و برچیدن بساط تفکرات تندروانه، خشونت‌بار و نفرت‌انگیز آنان با اهمیت، ارزشمند و حیاتی میداند.
همه با هم برای آزادی و نجات میهن مان از چنگال های خون‌آشام تروریزم، استبداد و ستم طالبانی میرزمیم. پیروزی نور و روشنایی در برابر ظلمت و تاریک اندیشی اجتناب ناپذیر است.
جبههٔ آزادی افغانستان
به اشتراک بگذارید
نویسنده
نویسنده
مقالات: 87

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *