پیام جبهۀ آزادی افغانستان به مناسبت 29مین سالروز شهادت استاد مزاری

جبهه آزادی افغانستان بیست‌نهمین سالیاد شهادت جان‌گداز استاد عبدالعلی مزاری رهبر فقید حزب وحدت اسلامی افغانستان را به‌خانواده، دوستان و پیروان آن شهید، تسلیت عرض‌می‌دارد و یاد و خاطرۀ شهید وحدت ملی افغانستان را گرامی میدارد.

استاد عبدالعلی مزاری در زمره رهبران عدالت‌خواه افغانستان قرار دارد. هرگاه عدالت اجتماعی را به عنوان‌ گمشدۀ اصلی مردم افغانستان در نظر بگیریم، جایگاه استاد مزاری به عنوان یکی از چهره های شاخص و تاثیر گزار در این راستا بیشتر از آنچه تا به حال گفته شده است، نمایان میگردد.

برابری اقوام در ساختار قدرت سیاسی، عدالت اجتماعی، نقش بانوان در جامعه و سیاست، تقسیم قدرت بر اساس نظم فدرال، برقراری نظم اجتماعی دموکراتیک و مبتنی بر انتخابات، از جمله اهداف مبارزاتی و مطالبات ارزش‌مند استاد مزاری است که با گذشت زمان اهمیت هر مورد آن بیش از پیش برجسته تر میشود.

شهادت استاد عبدالعلی مزاری توسط گروه تروریستی طالبان مهم‌ترین مساله است که هیچ‌گاه نباید به باد فراموشی سپرده شود. استاد مزاری با نیت صلح به آدرس طالبان مراجعه کرد که نه تنها به صلح نرسیدند بلکه مظلومانه به شهادت رسانده شدند.

شهادت استاد مزاری توسط گروه مزدور طالبان در کنار صلح ناپذیری، عدم پایبندی گروه طالبان را به مصلحت های مردمی، مساوات و برابری در افغانستان به نمایش می‌گذارد.

جبهه آزادی افغانستان یکبار دیگر سالیاد شهادت شهید وحدت ملی استاد عبدالعلی مزاری را گرامی داشته و تعهد می‌سپارد که تا تامین عدالت اجتماعی که مراد اصلی مبارزات استاد مزاری و سایر شهدای میهن است، از مبارزه و تلاش دست نخواهد کشید.

جبهۀ آزادی افغانستان

به اشتراک بگذارید
نویسنده
نویسنده
مقالات: 87

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *