پیام جبهۀ آزادی افغانستان در پیوند با دومین سال سقوط دولت در افغانستان

دومین سالگرد سقوط دولت و اشغال کشور توسط گروه مزدور طالبان را به مردم آزاده و سربلند سرزمین مان تسلیت میگوییم. در پیوند با این رویداد نکبت بار، در دوسال گذشته تحلیل ها و دیدگاه های زیادی از آدرس های مختلف ارایه شده، اما هیچ یک از این تحلیل ها به اندازۀ عملکرد وحشیانه، استبدادی، زن‌ستیزانه و عصبیت آمیز طالبان، در مسند گروه غاصب دولت، ماهیت اصلی و چهرۀ واقعی امارت طالبانی و طالبانیزم را بر ملا نکرده است.
گروه طالبان در دوسال گذشته، زشت ترین، عقب مانده ترین و خشونت بار ترین تصویر از دین، فرهنگ، سیاست را در افغانستان به نمایش گذاشته و سرزمین ما را عملاً به لانۀ امن تروریستان بین المللی بدل کرده است.
پیکارجویان و چریک های گمنام جبهۀ آزادی با درک ماهیت تروریستی و انسانیت ستیز طالبان در دوسال گذشته مبارزۀ خستگی ناپذیر خویش بر ضد این گروه غاصب و جنایتکار ادامه داده، قربانی های بزرگی را متقبل شده اما ضربات کوبنده ای هم بر این دشمن سفاک و خونخوار وارد کرده است. با گذشت هر روز حقانیت مبارزه مسلحانه در برابر امارت غاصب و مستبد طالبانی به اثبات رسیده و ضرورت گسترش مقاومت و نبرد آزادیبخش به سرتاسر کشور برجسته گردیده است.
مبارزات قهرمانانۀ زنان و دختران کشور در برابر این گروه در دو سال گذشته، شعور بیدار، آگاهی و ظرفیت بلند جامعه برای شگوفایی و پیشرفت را به نمایش گذاشته و نقطۀ عطف بزرگی را در تاریخ مبارزات آزادیخواهانه و برابری طلبانۀ کشور ما ایجاد کرده است. زنان و دختران آگاه و روشن‌ضمیر و مبارز، اکنون پشتوانه های نیرومند، پویا و بالندۀ مبارزان آزادی در میدان های نبرد مسلحانه برای رهایی کشور ما از سلطۀ جهنمی و استبدادی گروه مزدور طالبان اند.
 به نظر میرسد که جامعۀ جهانی نیز در این دوسال درس های بزرگی از وضعیت افغانستان تحت سلطۀ طالبان گرفته باشد. تمکین در برابر گروه های هراس افگن، و متعصب و تندرویی مانند طالبان قمار خطرناک و ناعاقبت اندیشانۀ ای است که نه تنها برنده ای برای آن متصور نیست بلکه پیامد های زیانبار آن در منطقه در حال چهره نمایی است که دیر یا زود در سطح جهان نیز نشانه های آن آشکار خواهد شد.
انتقال و جابجایی طالبان پاکستانی به شمال هندوکش، واگذاری جغرافیا و گسترش فضای مانور گروه های همفکر و همذات و هم پیمان طالبان در شمال افغانستان زنگ خطر بزرگی به کشور های آسیای میانه است و بمباران پناه‌گاه ها و پایگاه های منسوب به آنان توسط بم افگن های پاکستانی در جنوب کشور، افزایش حملات تروریستی در پاکستان و ایران از برگشت این سرطان مهلک به خاستگاه های ایدیولوژیک، سیاسی و تامیناتی آن در فلات دو سوی دیورند و پیرامون آن حکایت دارد.
جبهۀ آزادی افغانستان، همان‌گونه که بر تداوم و گسترش مبارزه و پیکار آزادیبخش میهنی در برابر امارت طالبانی کابل متعهد و پایبند است، به مذاکره با این گروه و همچنان تغییر ماهیت تروریستی و تندروانۀ طالبان باوری ندارد. در حالی که حمایت و پشتیبانی جامعۀ جهانی از مبارزات برحق مردم ما در عرصه های سیاسی، مدنی، فرهنگی و اجتماعی را بسیار با اهمیت است؛ نقش و جایگاه مبارزات مسلحانه در برابر این گروه متحجر و خون‌خوار را اساسی و حیاتی میدانیم و در هر صورت مبارزه و پیکار برای آزادی سرزمین و مردم ما از سلطۀ نامشروع، غاصبانه و زورمدار طالبانی را حق و وظیفۀ انسانی، ایمانی و وجدانی خود میدانیم.
ما مبارزان جبهۀ آزادی، با تجدید پیمان به خون پاک آنعده از همسنگران ما که در یک سال گذشته در سنگر مبارزه برای آزادی، انسانیت، برابری و ظلم‌ستیزی به شهادت رسیده اند، و با توکل به خداوند و تکیه به شعور بیدار و آگاهی فزاینده در ضمیر جامعۀ درد دیده و بلاکشیدۀ خویش تا طلوع خورشید آزادی به سرتاسر سرزمین مان به پیکار و مبارزۀ خستگی ناپذیر ادامه خواهیم داد.
به اشتراک بگذارید
نویسنده
نویسنده
مقالات: 87

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *